„დღეს პირველად მყავდა ბაღში. გარეთ ველოდებოდი და განწირული ტირილი მესმოდა. ძიძას ვუთხარი, 2 წუთიც დაველოდები, იქნებ დაწყნარდეს-მეთქი. სულ 5 წუთის შეყვანილი იყო. არ გაჩერდა ბავშვი, წამოვიყვანე. რა უნდა ვქნა, ვერ ვიგებ. შევპირდი, ამას გიყიდი იმას გიყიდი-თქო, მაგრამ რომ კიდებს მასწავლებელი ხელს და შეჰყავს, არაადეკვატური ხდება. ძალიან ვნერვიულობ, თან ორსულად ვარ და იმაზე ემოციურიც, ვიდრე უნდა ვიყო. რა ვქნა, ხვალაც წავიყვანო თუ აღარ წავიყვანო ცოტა ხანი და დაწყნარდეს... სამი წლის არის“, - დაწერა სოციალურ ქსელში ერთ-ერთმა შეშფოთებულმა დედამ, რომელსაც მშობლები და ბაღის აღმზრდელები გამოეხმაურნენ და ურჩიეს:
„პედაგოგის გულმოდგინება, სითბო და ყურადღება ძალიან მნიშვნელოვანია ამ დროს და შედეგის მომცემიც. დაელაპარაკეთ პედაგოგს, მტირალა ბავშვებიც ჩუმდებიან“;
„აღმზრდელმა თავად უნდა შემოგთავაზოთ, რომ შეხვიდეთ ჯგუფში და რაღაც პერიოდი დარჩეთ იქ. რამდენიმე დღე დაგჭირდებათ იმისთვის, რომ მიეჩვიოს უთქვენოდ ყოფნას. ოღონდ ყოველდღიურად შეამცირეთ თქვენი ჯგუფში ყოფნის დრო და არასოდეს გაეპაროთ. ყოველთვის უთხარით, როცა მიდიხართ. თავიდან შეგიძლიათ მთელი დღეც არ დატოვოთ, ცოტ-ცოტა შეაჩვიოთ... ჯგუფში დღის განრიგი ექნებათ ვიზუალური მინიშნებებით და როცა დატოვებთ მარტო, უთქვენოდ, აჩვენეთ ამ განრიგზე, როდის მიაკითხავთ და თან აუხსენით, მანამდე რა ექნება გასაკეთებელი განრიგის მიხედვით, რომ ზუსტად იცოდეს, თქვენ როდის მიხვალთ და ყოველთვის მიდით შეპირებულ დროს, არ დააგვიანოთ!“;
„ადაპტაციის პერიოდის გავლა ბავშვებსაც ხომ უჭირთ და დედებს კიდევ უფრო გვიჭირს ხოლმე, მაგრამ იმუშავეთ აუცილებლად მასთან, გამოიგონეთ ბაღთან დაკავშირებით სხვადასხვა ამბები და მოუყევით, გააცანით ტერიტორია და ასეირნეთ იქ, დაანახეთ, თუ როგორ თამაშობენ ეზოში თანატოლები და უთხარით, რომ ისინი მისი მეგობრები გახდებიან, აუცილებლად გააცანით წინასწარ ბავშვს პედაგოგი. თუნდაც 5 წუთი რომ დაჰყოს მასთან ერთად ბაღის ეზოში, პატარა შეეჩვევა. ეტაპობრივად უნდა გაიარო ეს ეტაპი. არ დატოვოთ პირველი ერთი კვირა მაქსიმუმ 40 წუთზე მეტი დღეში. შემდგე უკვე პედაგოგს უნდა მისცეთ საშუალება, რომ შეიჩვიოს, გაზარდეთ დატოვების ხანგრძლივობა ერთ საათამდე, მომდევნო კვირას კი ნახევარი დღით დატოვეთ ხოლმე - ასე გაივლით ადაპტაციის პერიოდს მეტნაკლებად უმტკივნეულოდ. მაინც ინდივიდუალურია შეგუების პერიოდი და ფარხმალი არ დაყაროთ“;
„საქართველოში ვერაფრით მივაჩვიე ბაღს ბავშვი, ტიროდა სულ. მასწავლებელს რომ ხედავდა, კანკალი ემართებოდა, ვერ იტანდა მასწავლებელს. მოგვიწია საფრანგეთში წამოსვლა. აქ შევიყვანე და ძალიან მოსწონს, უხარია წასვლა. ძალიან თბილი მასწავლებელი და ძიძა ჰყავს. მეუბნებოდა ბავშვი იმ მასწავლებელზე, ეთერი იქ ხომ არ იქნებაო“;
„4 წლის მიმიყვანეს ბაღში. არ ვიტირე, მაგრამ მძიმე დეპრესიაში ჩავვარდი. ვერ გავიგე, რატომ უნდა ვმჯდარიყავი სკამზე გაუნძრევლად, როცა კარგი ამინდი იყო და მე გარეთ მინდოდა. არც იმათი საჭმელი ვჭამე“;
„სანამ ბაღში მივიყვანდი, ბაღის ეზოში შემყავდა ხოლმე. ვაჩვენებდი, როგორ მიდიოდნენ ბავშვები. მერე შევიყვანე, ბაღის შენობა დავათვალიერებინე. 2 წლის და 3 თვისაა, 2 კვირაა, რაც ბაღში დადის. პირველი 2 დღე 1 საათით დამატოვებინა პედაგოგმა. როცა ტირილს იწყებდა, სხვადასხვა აქტივობებს სთავაზობდნენ, ბაღში ყოფნის დრო ნელ-ნელა გავზარდეთ. ახლა უკვე 3 საათით ვტოვებ და სიხარულით დადის. მიეჩვევა აუცილებლად, დააინტერესეთ რამით, ბაღის შენობაში იქნება რაიმე კუთხე, ნახატი ან ნივთი იქნებ მოეწონოს და ყოველდღე უთხარით, რომ უნდა წახვიდეთ და ნახოთ. ჩვენს შემთხვევაში ამ ხერხმაც გაამართლა“;
„მე რა მიკვირს იცით? ბაღში ვმუშაობ და როცა ვკითხულობ მშობლების ასეთ შეუსაბამო საყვედურებს, საქართველოს ბაღებში ყვლგან ვმუშაობთ განათლების სახელმწიფო სტანდარტით. რატოა ასეთი სხვადასხვაობა ბაღების მუშაობაში“;
„ჯერ ზოგ პედაგოგს უნდა აუხსნან და გააგებინონ, რომ „იტირებს და გაჩერდება“ ლექსიკონიდან ამოიღონ“;
„არ მიიყვანოთ ბავშვი იმ ბაღში, რომელსაც მშობლის ჩართულობით ადაპტირების (შეგუების) კონცეპტი არ გააჩნია. ველური მეთოდია „იტირებს და გაჩუმდება“. შეიძლება, ბავშვს დიდი ზიანი მიაყენოს ამან. ფუჭია 3 წლის ბავშვთან იმაზე საუბარი, თუ რა კარგია ბაღი, რამდენ მეგობარს გაიჩენს, რამდენი სათამაშო და გასართობია. იმისათვის, რომ ბავშვმა ლაღად და თავისუფლად შეძლოს ამ ყველაფრის გაცნობა, სჭირდება მშობელი, „ნავსადგური“, ქარიშხლის დროს თავი რომ შეაფაროს. მშობლის უფლება და მოვალეობაა, ეს გზა ბავშვთან ერთად გაიაროს, გამოყოს 2-3 კვირა, 1-2 საათით შევიდეს ჯგუფში. ბაღებმა ამას ხელი კი არ უნდა შეუშალონ, პირიქით, ამ პირობის გარეშე არც უნდა მიიღონ ბავშვი. მე პირადად ყველა იმ ბაღს დავკეტავდი, რომელსაც შეგუების კონცეპტი არ აქვს შემუშავებული, ან აქვს, მაგრამ არ იყენებს“;
სასწავლო-სააღმზრდელო პროგრამაში მოცემულია კონკრეტული რჩევები, თუ როგორ უნდა შევაგუოთ ბავშვი ბაღს.
აღნიშნული პროგრამის მიხედვით, კარგია, თუ სწავლის დაწყებამდე მოაწყობთ ბაღში ტურებს, რომ ბავშვები იქ მივიდნენ და ოჯახთან ერთად დაათვალიერონ. აღმზრდელს კი შეუძლია, ჯგუფური თამაშებიც შესთავაზოს, რომ ბავშვი კარგი შთაბეჭდილებებით დაბრუნდეს სახლში. აღმზრდელი უნდა გაეცანოს ბავშვის საინფორმაციო პაკეტს: რითი უყვარს თამაში, რა ჩვევები აქვს, როგორ გამოხატავს პროტესტს, რა არის საყურადღებო და ა.შ.
როგორი უნდა იყოს პირველი დღე ბაღში და რა უნდა გააკეთოს აღმზდელმა
იხილეთ ასევე:
„ამის გამო ბაღი მეჯავრებოდა“ - პოეტის ცუდი მოგონება საბავშვო ბაღზე